سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه صنعتی مشهد حفاظ

شناسایی عامل دستکاری نظر سنجی تلویزیون

    نظر

شناسایی عامل دستکاری نظر سنجی تلویزیون

اخبار فرهنگی هنری پایشگر-رئیس پلیس فتا ناجا از شناسایی عامل دستکاری نظر سنجی جام جم خبر داد و گفت: متهم یکی از توسعه دهندگان نرم افزار و سامانه کد‌های دستوری USSD در شرکت پیمانکار و مجری انجام نظرسنجی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،سردار وحید مجید اظهارداشت: به دنبال گزارش رسمی و شکایت واحد حقوقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران و تهیه کنندگان تلویزیونی مبنی بر دستکاری و تغییر غیرمجاز آراء یکی از برنامه‌های شرکت کننده در پنجمین جشنواره مردمی جام جم و نظرسنجی مردمی آن که بازتاب‌های گسترده در فضای رسانه‌ای کشور و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، کاراگاهان پلیس فتا وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، پلیس سایبری کشور ضمن ارائه گزارش به مقام قضائی و تشکیل پرونده، بلافاصله هماهنگی لازم را با دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای ناحیه 31 تهران انجام داد و اقدامات قانونی و بررسی‌های فنی-تخصصی به منظور کشف پرونده را آغاز کرد.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: پس از انجام بررسی­‌های میدانی و پی­جوئی قانونی مسئله، با حضور کارشناسان فنی و تیم‌های مستندسازی ادله دیجیتال پلیس فتا در اپراتور تلفن همراه و شرکت ارائه دهنده خدمات USSD و همچنین شرکت مجری و توسعه دهنده نرم افزار مربوطه که پیمانکار، مجری فنی و متولی فرآیند سیستمی نظرسنجی مزبور بودند، سامانه‌های اطلاعاتی، سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در نهایت، ادله دیجیتال تکمیل کننده تحقیقات جمع ­آوری شد و پس از تحلیل در آزمایشگاه ­های ادله دیجیتال پلیس فتا، عامل دستکاری آراء با تلاش فنی کارآگاهان این پلیس شناسایی و نتیجه پی جوئی‌ها به همراه گزارش اقدامات برای سیر مراحل قانونی بعدی به مقام قضایی تحویل داده شد.

مرجع اخبار رسمی

سردار مجید خبر داد: برابر شواهد دیجیتال استخراج و بررسی شده، متهم یکی از توسعه دهندگان نرم افزار و سامانه کد‌های دستوری USSD در شرکت پیمانکار و مجری انجام نظرسنجی بوده است.