سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه صنعتی مشهد حفاظ

مسافر پاییزی ، سپتامبر 2018 - هلند ، آلمان ، چک، ایتالیا (3 قسم

    نظر

ندگی ماجراجویی جسورانه ایست ، در غیر اینصورت ، هیچ چیز نمی باشد . 

(هلن کلر) 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

 

پهنا فضل و احترام خدمت تمامی دوستان عزیز عزیز 

اینجانب دلداده سفرم و مسافرت یک عدد از اولویت های اینجانب توی زندگیمه ، این سفرنامه را می نویسم که سهیم بشم چکیده از تجربیاتم رو با خواننده گان عزیز این وبسایت عالی که مطالب مفیدش برای فرد من تا به امروز خیلی کاربرد داشته و تشکر از مدیر موفقش . 

 

این سفر در واقع سو‌مین ورود من از کشور‌ایران به محدوده شینگن طی سال جاری و سال قبلی بود ، روادید شینگن نخستین من از سفارت فرانسه و شینگن دوم رو از سفارت ایتالیا برای خودم و همسرم بصوت سینگل و توسط خودمون گرفته بودیم و مسافرت کردیم باهاش ، حدود شش ماه پیشین از این سفر که دارم سفرنامش رو می نویسم تو تفکر این مسافرت بودم و براش برنامه ریزی می کردم ، این محرمانه حق تقدم برای اینجانب و خانواده ام به چنگ آوردن ویزا مولتی شینگن دست کم یک ساله بود ، برای همین خیلی تحقیق کردم ببینم کدوم سفارت روادید مولتی بهتر می ده و به این نتیجه رسیدم که هلند با وضعیت اینجانب مناسبه به این ترتیب از نحوه آدرس اینترنتی به VFS هلند که کارهای سفارت هلند رو انجام می ده برای اوایل مرداد ماه 97 وقت گرفتم برای 4 نفر ،به مرزوبوم هلند پیش از این 2 توشه مسافرت کرده بودم ، به یاد اینکه بهتره او‌لین ورود از سرزمین محل صدور روادید باشه برنامه ریزی مسافرت رو سپس کلی تغییر و پرس و جو به چهره 1شب آمستردام ، 3 شبکه‌های‌اجتماعی برلین ، 1 شبکه های اجتماعی درسدن آلمان ، 3 شبکه های عمومی پراگ ، 2 شب رم ، 1 شب ونیز و 1 شبکه های اجتماعی میلان کلا 12 شبکه‌های‌اجتماعی و 13 روز انجام دادم ( قبلا تو مجموعه کشور ها اروپا کشورهای انگلیس ، هلند ، فرانسه ، اسپانیا ، یونان ، ایتالیا ، مجارستان، روسیه ، اکراین رو سفر کرده بودم ) یک عدد از دلایل دیگم که آمستردام رو برای ورود و میلان روبرای خروج تعیین کردم پرواز بدون واسطه ایران ایر به این دو شهر بود که تیر ماه قیمت مضاعف خوبی حدود 1 .6 

میلیون رفت و برگشت تو وب سایت خودش نشون می بخشید اما همون موقع زمزمه حذف ارز مبادله و مسافرتی نیز بود و اینجانب با توجه به این‌که یک جورایی از ویزا شدنم مطمئن بودم با اعتنا به داشتن روادید مولتی انگلیس و همین طور دو تا ویزا شینگن قبلی و چندین تا روادید کشورهای دیگه تصمیم گرفتم بلیط پروازم رو سریع خیس بخرم ( البته کنسلی بلیط هم 200 هزار تومان بود که اگه روادید هم نمی شدیم در برابر گرونی احتمالی پولی نبود) و با این عمل عملا برنامه مسافرت قطعی شد ، البته تا اقدام کردم مقداری گرون تر و نفری حدود 2 میلیون بلیط رفت و برگشت رو از خویش سایت هما خریدم پیوند و اینم بگم آن‌گاه خرید اینجانب هر روز گرون تر شد و در هفته آنگاه که ارز مدنی ایرلاین ها حذف شد و اتفاقاتی که افتاد در خصوص موقعیت مملکت و بها ارز ، بها بلیط به 4 میلیون و در روزهای آخر بلیط یک‌سری صندلی محدود مونده این پرواز به 11 میلیون نیز رسیدددد!!!!! 

از 3 یا این که 4 ماه گذشته سفر با دقت به برنامه ریزی شهرهایی که داشتم از تارنما Booking .com هتل های زمینه نظرم با اعتنا به وضعیت مد نظرم ، نظیر امتیاز بالای مسافران گذشته ، ارزش ، قربت به حمل و نقل همگانی و مرکزیت شهر و لوکیشن عالی و . . . . . بصورت رزرو با قابلیت و امکان کنسلی بدون پول رزرو کردم ، با تجربه ایی که داشتم می دونستم هر چه زودتر اقدام کنم برای این فعالیت موقعیت و ارزش مناسب خیس می تونم خرید کنم هتل ها و مورد ها دیگه رو ، که همین طور هم شد . 

 

عمل بعدی که مونده بود پیش بینی و برنامه ریزی برای رفت و آمد توی مسیر شهرها و کشورهایی بود که بایستی ازشون بازدید می کردیم ، ما باید 7 شهر تو اروپا رو از هلند که نسبتاً تو شمال اروپا تا جنوب اروپا رم ایتالیا می رفتیم ، به همین یاد به مسافت شهرها و ارزش حمل و نقل عمومی که از هواپیما تا قطار و اتوبوس رو مشتمل بر می شد مد حیث قرار دادم برای رزرو بلیط ها برای این عمل سه تا وبسایت همیشه شایسته ترین نرخ ها رو به اینجانب می داد اولیه سایت SKyscanner .net که به نظرم شایسته ترین نرخ پروازهای رو تو اینجا بیشتر وقتا پیدا میکردم و بعدش وب سایت goeuro .com که با مشخص کردن مسیر رفت و رجوع و برگشت شایسته ترین نرخ برای مقایسه هواپیما ، قطار و اتوبوس رو میده به همراه مقدار مدت مسیر و می تونید انتخاب فرمایید و تارنما دیگه برای تصاحب کردن بلیط اتوبوس busbud .com که تمامی اتوبوس های تو مسیرتون رو نشون می قریه که من از این وب سایت ها استعمال کردم ، لازمه خرید نیز کردیت کارت با موجودی کافیه البته . . . 

 

مسیر رفت که از کشور‌ایران با پرواز ایران ایر به آمستردام بود و آنگاه از یک شبکه های عمومی اقامت تو آمستردام هلند با توجه به مسیر نسبتا طولانی تا برلین هواپیما گزینه بصرفه تری در مقایسه با اتوبوس بود با صرف یک اندازه هزینه اکثر ، و من برای ظهر ساعت 12:30 پرواز ایزی جت رو از وبسایت ایزی خریدم که در واقع خوبیش این بود که موقع ورود می تونستیم هتلمون رو رمز وقت تو برلین check in کنیم ، مسیر برلین تا درسدن 2 ساعت راه و روش بود که اون رو نیز با اتوبوس گرفتم که ظهر برسیم درسدن و مسیر درسدن به پراگ رو هم بلیط اتوبوس خریدم که 2 ساعت مسافت داشت . 

 

مسیر بعدی که پراگ به رم بود و طولانی ، بصورت هوایی تعیین کردم با پرواز رایان ایر و برای سفر داخلی در ایتالیا هم دو مسیر رم به ونیز و ونیز به میلان از وب سایت italotreno .it که شایسته ترین نرخ رو می بخشید نسبت به قطار های دیگه ایتالیا و سریع و السیر و تازه نیز بود کلا برای 4 نفر و دو مسیر 138 یورو پرداخت و خرید کردم ، و اینجوری بود که نسبتاً فکرم از هتل و رفت و آمد راحت شد . 

 

موعد 

وقت سفارت نزدیک شد خوشبختانه یک نشانی اینترنتی از VFS هلند اومد برام که اعلام کرده بودن بخاطر مشکل‌ها دفترشون یک سری از مورخ های ملاقات به خویش سفارت منتقل گردیده که مورخ ما هم جزو همین تاریخ بود و این یعنی واجب نبود 28 یورو پول سرویس ها دفتر کار VFS رو پرداخت کنیم توی این گرونی ارز و بی واسطه به خویش سفارت می رفتیم !! 

مدارکی 

که ترجمه کردم( ترجمه دارالترجمه کفایت می کنه) و با سایر مدارک برای سفارت آماده کردم عبارت بود از : 

ترجمه 

شناسنامه خودم و تمام همراهانم ترجمه 

سند اشتغال به عمل با ذکر سمت و ورقه مستقل مرخصی طبق بلیط سه 

ترجمه غیر وابسته از سند ملک و آپارتمان برای 3 تا بزرگسال ترجمه 

فیش حقوق ماه آخر رخ 

اکانت لاتین بانکی 3 ماهه که حقوق 3 ماه قبلی به اون واریز می شد با باقیمانده تقریبی 25 میلیون تومن 6- تمکن 

و فیس حساب بانکی لاتین برای همسر و مادرم با باقیمانده تقریبی 90 میلیون تومن برای هر نفر چهار 

قطعه عکس فرم 

های تقاضای ویزا که از خویش سایت هلند گرفتم و سیستمی لبریز کردم برای 4 نفر ، و زمان بازه زمانی تقاضای روادید رو هم با اعتنا به اعتبار پاس برای خودم مولتی 18 ماهه همسرم مولتی یکساله دخترم مولتی 2 ساله و مادرم دوبار ورود 45 روزه درخواست دادم بیمه 

مسافرتی عادی از بیمه ملت نسخه برداری ویزاهای گذشته شامل شینگن ، انگلیس و . . . 

راز وقتش رفتیم سفارت هلند تو دیباچی شمالی که خیلی نیز به هم ریخته بود !! و مدارک رو تحویل دادیم و هیچ گفتگو ایی نیز نداشت ، برگی به ما داده شد که 14 روز دیگه پاسخ رو تو محل کار هروی تحویل بگیریم البته پاسخ آن‌گاه 22 روز اومد ، می دونستم که قبلش بایستی خودشون زنگ بزنن و بگن که برای به دست آوردن پاسخ بیاین ؛ و اینجانب نیز دو روز آن گاه تماسشون رفتم سفارت ، جذاب بود یکی از کارمندان یواشکی اومد به من بیان کرد شما ویزا شدید !! 100 نفر قبلی رو ریجکت کرده تو این یک‌سری روز !! اینجانب بسته هامون رو همون جا گشوده کردم و دیدم شکر خداوند ویزا مولتی برای من و همسر و فرزندم مولتی یکساله و مادر مولتی 30 روزه ، خیلی نیز عالی . . . . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

اوضاع ارز و قیمتها نیز که داغون و مشخص نبود چی میشه بغیر ارزی که از قبلی داشتم ، یورو از بازار به ارزش 14 هزار تومن خریدم !!! و حین سفرمون به 16 هزار تومن نیز رسید ، یادش بخیر سال قبلی همین موقع 4 هزار بود . . . .